Travsportens hästombudsman

Härifrån är vi ofta kritiska mot hur travsportens pengar används. Nu måste jag - trots att det blir rätt så personligt - lyfta ännu en fråga. Travsportens hästombudsman. Och nu har ombudsmannen en vikarie. Med lön, får man förmoda.

Ombudsmannen och vikarien har som en uppgift att driva en sida på Facebook. Där kan man läsa att antingen den ena eller den andra har svarat på frågan om vilka arbetsuppgifter de har att; "Jag läser travnyheter, lyfter frågor jag tycker är relevanta och lite sånt. Det beror helt enkelt på vad som dyker upp. Men jo, FB-sidan kollar jag av lite då och då. :)"

Förutom att väcka tanken att det där lät precis som det jag själv gör så började jag fundera på vem det är som i egenskap av ombudsman väljer ut relevanta frågor att lyfta för travhästens väl. Vad har den personen för referensramar och erfarenheter? Är det någon med bakgrund inom Djurens Rätt, kanske en veterinär, eller något annat? Jag blev nyfiken och surfade in på vikariens personliga sida och fann en tjej som säkert är kompetent på många sätt, skärpt och bra på alla möjliga sätt och anger som sysselsättning att hon studerar irländsk litteratur och har jobbat som lärare på en skola. Bli inte ledsen nu vikarien, det handlar inte om dig utan om hur vi använder travsportens pengar till allt annat än att höja prispengarna, men slutsatsen blir att -

Nu betalar vi alltså lön till en hästombudsman som studerar irländsk litteratur och har till uppgift att läsa travnyheter, lyfta frågor hon tycker är relevanta och lite sånt. Det beror helt enkelt på vad som dyker upp. Och jo, kolla FB-sidan lite då och då. :)

Vem är ansvarig? Var är prispengarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback