Lägesrapport

Det rullar på. Vi sätter nya staket så fort vi bara hinner och de flesta hästarna är ute på gröngräs nu.

Igår avmaskades alla. Det tog lika lång tid att ge fullblodet sin spruta som det tillsammans tog att gå över alla de andra hästarna. Hon är sig lik, Ängelen. Jo, hon ska hem till Ulf igen. Men det finns inte plats riktigt ännu.

Fölungen är frisk och glad. Hon är rolig för hon gnäggar oftast tillbaka när man ropar på henne. Kul häst.

Vägen från Lund till Villiekulla är väldigt lång när man sitter på jobbet och grannen ringer och säger att det är lösa hästar hemma. Det hände igår. Men Jennie var raskt där och fångade rymlingarna. Tack för det!

Kommentarer
Postat av: Stina Svensson

Hej!

Det kan inte vara så att du är grannen som bor ovanför mig vid Stenberget?! Jag har den lilla feta ponnyn och det gula halvblodet nedanför isåfall. Jättefin hemsida!

MVH/ Stina

2009-05-14 @ 23:18:51
Postat av: Annette

Men välkommen, Stina!



Jovisst är det så, det är jag som har sprungit nere hos dig och letat hundar då och då. ;-)



Ska du inte komma förbi oss snart och hälsa på årets första föl?

2009-05-15 @ 08:10:54
Postat av: Stina Svensson

Det gör jag jättegärna! Skönt att det inte bara är jag som har rymmare, fast det är mkt bättre (och lugnare) när de stannar på plats.. Ha det så bra i solen så länge!

2009-05-15 @ 10:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback