Det håller inte.

Nu har jag läst den statliga spelutredningen, lyssnat på EG-rättskunniga jurister och läst de remissvar som kommit in. Och jag kommer fram till att - det håller inte. Det blir inget fortsatt spelmonopol för staten på hästspel.

Man kan ha olika uppfattning om vad det kommer innebära för sporterna trav och galopp. Men det är en annan fråga. Den ska jag fundera på nu.

(Ni som var med på den gamla goda tiden kan dra er till minnes den inledande diskussionen om avelsvärderingarnas förhållande till EG-rätten och fundera på om ni ser några paralleller.)

Kommentarer
Postat av: Nebraska

Jag har ett bekymmer till. När inte ens den regering som vi har nu vill släppa det,fast dom från början gick ut hårt med ett fritt spelmonopol. Vad kommer det innebära för statskassan?

2009-05-26 @ 08:20:24
Postat av: Annette

Travet (och galoppen, gudbevars) ger andra intäkter än totoskatt till staten. Hästsporten ger sysselsättning och omsättning av varor och tjänster. Det ger intäkter till staten. Om sporten växer, ökar inkomsterna för staten. Jag tror det på fullaste allvar.

2009-05-26 @ 08:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback