Angående de nya licensbestämmelserna för amatörer

Brev till STC:

"Hej.

Jag är inte nöjd med de nya licensbestämmelserna för amatörer. De drabbar mig på ett något annorlunda sätt än de svarttränare jag förstår att STC avsett att lägga hinder för.

Jag är uppfödare och amatörtränare. Jag har ett antal fölston tillsammans med andra för att överhuvudtaget ha råd att föda upp en häst. Eftersom det är så svårt att sälja unghästar har vi som affärsidé att träna upp hästarna till dess att de är startklara och har gått premielopp. Det arbetet skall jag göra.

Vi har jobbat ett par år och lagt ner stora pengar med den här inriktningen. Så nu - från ingenstans - får jag plötsligt inte träna mer än 5 delägda hästar. Det innebär att vår verksamhet blir omöjlig. Var det meningen?

Nu får jag istället skriva mig själv som ensam ägare i STC:s register, trots att jag har fler delägare på hästarna. Vart kom STC med en sån regel? Jag förstår inte. Vi har hästarna i bolag, men jag har också andra hästar utanför bolaget. Några som jag deläger med ytterligare andra personer och några som jag äger eller leasar själv.




Jag hade verkligen tänkt överleva på det här. Men nu tror jag att jag slår ihjäl hästarna istället. Jag lovar - jag ska skicka in passen.

/Eder underdånigste Annette Johansson"

Kommentarer
Postat av: JvK

jag tror att det inte är meningen att amatörerna i detta land ska ta del av de pengar som trav sporten eventuellt kan gennerera,utan endast vara med att betala....

2009-01-06 @ 13:51:19
Postat av: Carolina

Amatörerna ska helst utrotas om STC får bestämma...

2009-01-06 @ 16:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback