Katastrofteamet intrimmat

Idag har jag testat mitt katastrofteam. De var alerta, som alltid. Man måste ju blåsa i katastrofpipan då och då för att trimma organisationen. Jag tappade Ängelen (efter att ha lyckats parera ett par välriktade sparkar) och hon sprang ett par timmar. Jag försökte hålla kvar henne och skadade ett finger, stackars mig igen.

Mitt katastrofteam ryckte genast ut. Grannar hjälpte mig med hästen och serverade mig kaffe och smörgås där jag satt och väntade på att Ängel skulle stanna. Jennie och Jonas, Frida och Bertil, Ulrika och Camilla var snabbt på plats. Jag fick hjälp med allt i stallet, jag fick lunch serverad och jag fick chaufför till middagen hos Camilla. Det känns tryggt.

Ängelen stannade till slut, stackars hjärtat. Nu har hon ont i ett framben och vi ber till högre makter att hon inte är allvarligt skadad.

God natt.

/Stukad

Kommentarer
Postat av: Ullis

Alltid redo!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback