Håvards kval

Nja. 

Monté får vi nog träna lite på innan det är att tänka på start. Håvard förstod inte att han skulle springa med de andra hästarna i starten och det blev en ordentlig galopp ur volten. Sedan gjorde Lina att fint jobb och fick runt honom på 21,7 trots stor markförlust. På vägen blev det en tur upp i Joakim Lövgrens sulky också. Jag är inte förtjust i att man mixar sulkykval och montékval i samma lopp. 

Kvällens trista var att Håvard inte orkade hålla ihop travet till slut och jag fick 5 dagars anmälningsförbud på hästen. Sånt tycker jag är rysligt pinsamt och nu får det bli en ordentlig kontroll och sedan får jag övergå till konventionell träning utan sadel en tid framöver. Jag hade verkligen ingen känsla av att han skulle vara ofräsch men jag får ta på mitt ansvar att jag inte haft ordentligt uppsikt. Amatör, ni vet... Jag får skylla på det. Det blir nog inte Håvard gladare för dessvärre. 

Kommentarer
Postat av: Mia

Men vad trist, men som du vet så går det inte att bromsa sig ur en uppförsbacke :) Jag börjar äntligen förstå det uttrycket nu haha :)

Postat av: mamman

låter urdumtmed sulkykval samtidigt som Monte

ja du såna smällar får man ta ibland men är ju bara att kolla honom då

sen kommer ni igen

2009-02-18 @ 20:58:28
URL: http://www.nogg.se/lenasdjur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback