Måndag

Skönt att vara tillbaka på jobbet igen så man får vila upp sig lite. Det har varit full aktion hemma på Villiekulla i helgen. I fredags kom min duktiga stallhjälp Frida och stannade till söndag em. Hon hjälpte mig att städa och sköta om hästarna. Nu har Howard Roark landat här nere i Skåne och de är sådana kompisar Frida och "Håvard".

På lördagen tog vi en tur till Byggmax och köpte takreglar till nya ligghallen och lite annat material till en av de gamla hallarna. På vägen hem köpte vi staketstolpar. (Som vi inte hann sätta upp, men nu ligger de hemma i vart fall...) Sedan lämnade jag min bäste vän traktorn till grannen Jack för service.

På söndagen fick vi hjälp av Jennie att verka fölens hovar. Lilla Krokodilen ville inte alls vara med så vi hamnade i en hög på golvet en stund. Men det gick fint att raspa sista hoven liggande. Flickorna var så skötsamma så. Tur det eftersom de är två riktigt biffiga brudar som vi inte skulle orka brotta ner om de satte sig på tvären... Sedan fick vi välkommen hjälp av Fridas farsgubbe och farbror med att lägga upp de sista takreglarna på ligghallan. Tyvärr blåste det för mycket för att lägga på taket. (Jag undrar när man någonsin kan lägga tak här. Det blåser alltid...)

På söndag kväll anlände min mamma Lena. Hon körde sin lilla bil med sin lilla hund vid sidan hela vägen från Aneby i Småland för att komma och hjälpa mig med alla saker som måste göras hemma.

Nu är det en ny vecka och nya tag. Jag börjar med en stor kaffe latte.

Kramar från er Annette


Kommentarer
Postat av: Djurjouren

JAAAAAA, du börjar skriva roligt igen!!!!!

Postat av: Annette

I´m down, but not out. ;)

2008-10-21 @ 15:05:27
Postat av: Jennie

Haha den lilla krokodilen.. Läste ditt inlägg i all hast och föll i gapskatt när jag läste 2 biffiga brudar.. trodde du syftade på oss hahahaha. men såg sen efter att ha läst en gång till att det var damerna i hagen du menade, hahahihi..

2008-10-26 @ 21:39:31
Postat av: A

He, vi är ju rätt biffiga vi också i och för sig... Det tycker nog Krokodilen i vart fall.

2008-10-27 @ 09:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback