Provloppsrapport

Igår var vi till Jägersro med Besten för ett nytt montélicensprovlopp. Det gick alldeles utmärkt. Besten uppförde sig lugnt och fint när de kom upp på banan. Lite stressad innan, men ändå helt kontrollerbar. Provloppet gick bra i ett varv i alla fall. Sedan blev Besten lite trött.  Det känns som att vi är på helt rätt väg nu i vart fall.

Vi fick låna en "riktig" sadel av Linda, det tackar vi särskilt för. BEsten verkade gilla den mycket bättre än min gamla och hade inget alls ont i ryggen imorse.

På lördag blir det snabbjobb i vagn så mamma får stämma av läget med Besten.

Off topic så är Wannabe på hemgång snart.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Roligt att det går framåt med Besten! Varför kommer Wannabee hem?

Postat av: Lindah

Han såg mkt finare ut denna gång och såg så lugn och fin ut i volten. Kul!!!!

2008-03-13 @ 10:19:08
URL: http://www.djurjouren.se
Postat av: A

Caro: Det är rent krasst för att jag inte har råd att ha henne kvar där. Nu får jag träna vidare hemma. Jag är verkligen glad att hon har blivit ordentligt tränad över vintern. Det hade hon aldrig blivit hemma.

Lindah: Vad roligt att du säger det, för det tyckte jag också. jag tror sadeln gjort stor inverkan. Och att han behandlades i helgen.

2008-03-13 @ 11:13:47
Postat av: L.

O va kul o höra att de går åt rätt håll :D

2008-03-13 @ 17:46:26
URL: http://linarenberg.blogg.se
Postat av: Lasse

Ha en väldans trevlig helg!! :-)

2008-03-14 @ 17:29:50
Postat av: A

Tack Lasse! Det har varit lite dåligt med fredagsbloggning på sistone, jag erkänner.

Ha en fin helg du också. Här blir det Jägers imorgon för att testa Besten för vagn och för att 2-åringen ska få komma ut på äventyr.

2008-03-14 @ 21:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback