Inga nycklar, hästjakt och lera till anklarna

Idag har det krånglat lite för mig.

Det började med att jag glömde mina nycklar på jobbet igår. I morse var jag först hos sjukgymnasten i Skurup och sedan var jag på väg till jobbet. När jag passerade hemmavid upptäckte jag att Knodden och Goliat var i samma hage som fölstona. Aj aj, det går inte, tänkte jag, gjorde en handbromsvändning och åkte tillbaka. (Nästan i alla fall...) Men nu hade jag ju inte nyckel in och jag var klädd i typisk stridsmundering för jurist, vilket innebär lågskor och någon slags löjlig dräkt. Det finns ingen extranyckel som man kommer åt hemma och inga kläder i stallet som jag kunde byta till. Så det var inget annat än att jag fick lov att jaga ut i leråkern som jag var klädd. Det måste sett ganska roligt ut. När rymlingarna väl var infångade och satta i tryggt förvar i stallet (läs: satta i skamvrån) så hade jag liksom lera upp över anklarna. Då var det bara att bita ihop och duscha i kallvatten, eftersom vi inte har något varmvatten utomhus ännu. Brrr. Sedan satte jag mig i bilen, drog upp värmen och körde till jobbet. Här fanns det torra strumpor och skor.

Ni vet vad Sally hade sagt. Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke! Jag säger detsamma och jobbar vidare.

Tjing!

/Pippi Långstrump

Kommentarer
Postat av: mamman

nämen .. precis som om jag hade gjort det själv... liger det i generna eller?

Postat av: L.

HAHA, ser de framför mig :P Du är för skojig!

2008-01-22 @ 22:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback