Stallrapport från Axevalla

Det blir nytt provlopp för Wannabe på Axevalla i morgon. Igår tog jag pulsen på tränaren själv och fick då beskedet: "Hon kan springa fortare än man kan tro när man ser henne. Hon har avslutat i 15-16-tempo utan att anstränga sig, så farten finns. Hon är lite vinglig, så man får hålla i sig när man kör, men det behövs bara lite mer rutin så blir det bra."

Tänk om hon ska starta snart!

Sen hände en festlig sak igår kväll, apropå Wannabe. På Jägersros tävlingar sprang jag på en gammal bekant, Stefan P Jansson. Han hade svårt att placera mig, men när jag sa att jag har lilla Wannabe hos Rolf - då visste han genast precis vad hon har för skor på fötterna nu. Han hade tydligen varit där och skott henne alldeles nyligen. Världen är liten. Jag kan hålla koll på vad hästen på Axevalla har för skor på hovarna ända från stallbacken på Jägersro...


Kommentarer
Postat av: Carolina

Spännande! Blir kul att läsa om hur det går i provloppet!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback