Mammagrisen Amazing

Jag släppte ihop alla ston och föl i hagen igår. Imorse såg jag på håll hur Amazing jagade Broadway Hall-ungen (Bodil kallad) upp och ner för fältet. Jag gick närmare. När jag kommit in i hagen hade Bodils kloka mamma (Fine Fizz) kommit till Bodils undsättning och skulle till att jaga undan Amazing. I samma ögonblick fick Amazing syn på mig och att jag befann mig närmare än hennes mamma (No Lesions). Amazing blev rysligt rädd för Fine Fizz och stormade i full galopp hela vägen fram till mig, rundade mig och tvärstannade bakom min rygg. Där stod hon sedan och kikade på märren som kommit efter henne. Vilken tuffing...

Kommentarer
Postat av: Jennie

hohohohahaha, så söt!!

2008-12-27 @ 11:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback