Fredag igen

Så var det fredag igen. Här är strålande fint väder, jag hoppas att det håller i sig.

Lilla Wannabe ska åka på träningsläger hos Rolf och Pernilla på Axevalla. Kanske skjutsar jag dit henne den här helgen. Men det var väldigt långt, 43 mil enkel väg! Så jag ska undersöka om det inte går att hitta någon smidig lösning med transportör istället för att köra henne själv.

Alla hästar är friska hemma nu. Och de verkar trivas bra i sina nya ligghallar. Alla får komma in under tak och de kommer bra överens allihop.

Hujaligen vad mycket hösilage det går åt nu när gräset börjar tyna, kan jag säga! Jag måste fixa ordentliga höhäckar för en hel del trampas ner i leran. Igår kväll slet jag med att städa upp i hagarna så att inte hästarna ska börja äta av det dåliga hösilaget som ligger nertrampat.

Nu finns det en box klar i stallet. (Ja, jag ska fotografera...) Förhoppningsvis blir en till klar i helgen. Och man börjar kunna se konturerna av hur det ska bli i duschrummet. Snart kan Momi komma och kakla.

Hoppas att ni får en bra helg alla! Skriv gärna några rader vad ni har för planer.

Kommentarer
Postat av: Skaune

Och jag som undrade var tråden på Buke om vad man skulle hitta på i helgen hade tagit vägen...

I måndags trodde jag att jag hade en kanonbra plan för vad jag skulle göra i helgen... men det satte hopphästen p för genom att trampa ner med ena bakbenet i gödselkorgen aldeles i onödan. Det brukar ju ändå inte gå bra att planera för mycket.

Hur som så ska jag och sambon fira hans födelsedag och det är ju roligt! Och så ska jag ladda inför tisdagens montélopp.

2007-10-19 @ 21:54:50
Postat av: Lasse (Tetrick)

Hej där!

Jag ska ta det piano i helgen. Förutom en del långpromenader så ska jag sköta två fyrbenta travpensionärer. Lördag ska jag på tv4 se de svartvita hjältarna i Örebro SK ha lekstuga på Borås Arena mot Elfsborg.

På söndag är det hyfsat fina tävlingar på min hemmabana, så det blir nog en sväng dit också. På söndag är det också sista avsnittet av Sopranos!
Finns det verkligen ett liv efter Sopranos?

2007-10-20 @ 07:33:50
Postat av: Annette

Skaune: Så typsikt med gödselkorgen då. Varför har man en sådan? Jag måste ha missat något. ;-)

Ska du rida lopp på tisdag? Då ska jag försöka hinna komma och heja!

Lasse: Lever den serien än?! Den var verkligen bra. Hoppas din helg blev så bra som den lät planerad.

2007-10-21 @ 20:05:24
Postat av: Skaune

En gödelplatta hade nog varit smartare, och mindre farlig att trilla ner i. De har så mycket konstiga saker här nere i Skåne... ;)

Japp på tisdag blir till att rida lopp. Det hade varit jättekul att ses igen. Djurjouren har en häst med i kvalet också tror jag om jag inte har sett fel.

2007-10-21 @ 20:27:08
Postat av: Myy

Hej Annette!

Även denna helgen har jag tävlat(hopptävling förra helgen). I lördags 20/10 var det agility KM på min hemmaklubb, så båda jyckarna fick jobba. Och i går, söndag 21/10, var det Bartoks tur. Vi red ett LB:3 program. Det var vår första officiella dressyrtävling. Hmm.... Helgen som kommer är lika fullspäckad med tävlingar den med. Då knäcker vi en 4 milare på distansritt i örebro.

Visst har hösten varit underbar?! Även vi här uppe i Mälartrakten har torrt och fint i hagarna. Ingen lera så lång ögat når. Och grusvägarna är så där härligt mjuka att rida på. Inbjuder till långa galopper..

Postat av: Annette

Myy: Det låter jätteroligt! Jag minns så väl dina tankar om distansritt och kanske framförallt distanskörning. Det glädjer mig så att du har kommit så långt med din fina häst.

Skaune: Lycka till idag! Jag håller tummarna för dig och Miaplacidus i kvalet.

2007-10-23 @ 09:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback