Kattungarna drog till skogs!

Vi trodde att vi blivit av med våra goa kattungar i helgen. Alla fyra var puts väck på lördag eftermiddag när Jennies mamma och pappa kom för att hämta en av dem för att skjutsa den till deras granne som skulle överta honom. På morgonen hälsade jag på dem allesammans och sa till den som skulle åka att han nu skulle sköta sig fint i sin nya familj. Det skulle jag inte sagt, de drog alla fyra! Ingenstans kunde vi hitta dem. Jag åkte till grannar och letade och vi befarade det värsta - räven. Lördagen gick och söndagen också. Inga kattungar i stallet. Det var så tomt, annars brukar de alltid vara runt fötterna så man nästa snavar över dem. Vi var så ledsna. Men så i morse... Mjau, mjau. En hungrig liten grå kattunge på trappan! Åh, vad glad jag blev att se Lilla Grå igen! Och de tre röda bröderna satt innanför stalldörren. Alla välbehållna hemma igen. Aldrig mer ska jag hota dem att de ska åka bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback