Jägersros uttagning till Uppfödningslöpningen

Ikväll blir det besök på Jägersros travbana. Det är dags för en av uttagningarna till Svensk Uppfödningslöpning (som är det största loppet för 2-åriga hästar, för er som inte är travinsatta). Vi hejar på Linda Nilssons Miaplacidus! Mia gör sin tävlingsdebut i detta tuffa lopp och vi hoppas att hon inte gör bort sig. Mia är en fin 2-åring efter Armbro Trick som säkert kommer att ha mycket att hämta på tävlingsbanan framöver oavsett hur långt hon räcker redan idag.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Blev det några vinster? Är det förresten inte läge för en rapport från Axevalla och Wannabee snart???

Postat av: Annette

Miaplacidus förivrade sig från start och det blev galopp. Enligt mig borde kusken - Jan Henriksson - inte tagit upp henne så kraftigt som han gjorde för att komma ner i rygg, men enligt tränare hade det blivit galopp hur han än hade gjort eftersom hästen inte var helt i mental balans för dagen. Hon såg som fin ut efter galoppen och vi ser fram emot att se henne på banan igen snart.

Men en vinst på spelet blev det i vart fall. Jag tror att vinnaren av Uppfödningslöpningen 2007 kommer att bli Joakim Lövgren med Dream Vacation-dottern Barbie Tooma. Hon vann kvalet igår (och det var mitt spel för kvällen) på bländande vis och verkar vara väl förberedd för större uppgifter.


Rapporterna från Axevalla säger att Wannabe tränar på som planerat och kusin Pernilla sa igår: "Pappa är positivt överraskad, SÅ dåligt tränad är hon inte". Fortsättningsvis är det planerat ett par rakbanejobb till och sedan får hon prova på ett antal 1.25-provlopp. Vi hoppas att det då ska "lossna" för Lillan.

2007-11-14 @ 09:31:33
Postat av: Linda

Pratade med kusken och han hade blivit tvungen att ta upp henne så mkt eftersom kusken utanpå honom trängde ner honom. Det syntes på filmen.*surar*

Nu ställer jag av henne och psyktränar henne i vinter. Slog på tunga ridskor så jag inte frestas att köra :-)

2007-11-16 @ 10:55:59
Postat av: Annette

Aah, då förstår jag styrningen bättre. Det är ju inget att säga om. Ursäkta min sågning, Jan! :-)

Linda, jag tycker att du gör helt rätt. Mia gillar ju det här med trav, det syns ju, men behöver nog coola ner lite och få förstå hur det ska gå till. Sen får de huka sig!

2007-11-16 @ 12:01:22
Postat av: mamman

hey, säger broder att han är positivt överasskad
då är hon bra wannabee

2007-11-29 @ 19:25:34
URL: http://www.nogg.se/lenasdjur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback