Fredag

Så var det fredag igen. Min fredag började med att jag konfunderad blev väckt av solsken och fågelkvitter. Märkligt, tänkte jag i halvdvala, fågelkvitter så här års? Och sol rakt i ansiktet? Jag vaknade långsamt till och upptäckte att Micke har monterat upp en sådan där solskenslampa. Den hade fågelkvitter eller havsbrus som väckningssignal. Mycket trevligt. Jag vill hem och lyssna på den igen.

Därefter stannade jag till på hotellet granne med kontoret och tog en hotellfrukost. Because I´m worth it!

I helgen ska vi bygga stall och lägga golv i duschrummet. Och jag har tänkt överraska grabbarna med en lunchutflykt till Häckeberga värdshus som ligger alldeles nära oss.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hotellfrukost, mmmm! ;-) Lycka till med helgens byggnationer!

Postat av: Mia

Är den bra den där lampan? Jag har också funderat på att köpa en. Synd att den inte är särskilt fin bara... Men man kanske kan gömma undan den! :)

2007-11-16 @ 18:37:25
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Lasse

Hej där!
Du skulle ha som mig, en vibrator i örngottet som väcker dig. Jag lovar, du är uppe och bäddar sängen på K som i Kör....

Jag ska jobba extra imorgon snål som jag är (V75 ger ju inga extrainkomster) På kvällen blir det fotboll på teven och BC kval på pc:n - underbart!
På söndag tänker jag göra absolut ingenting.....

Ha en underbar helg!

2007-11-16 @ 20:07:08
Postat av: The Annette

Mia: Jag gillade lampan, men det kan vara nyhetens behag. Om man gömmer den så tror jag inte man har så stor nytta av ljuset från den... I morse ville jag dra igång lampan vid 6.30-tiden. Men det ville inte Micke...

Lasse: Den uppvakningsmodellen lät inte särskilt human. Brrrrr. Nä, byt till lampa!

2007-11-17 @ 07:50:23
Postat av: Lasse

Hej!

Upptäckte just till min fasa att det är kvällstrav på The Meadowlands idag! Första start 07.30 PM lokal tid, alltså halv två inatt svensk tid. Då sussar lille Lasse som gick upp halv fem imorse....

Postat av: Myy

Men, vad är detta för lampa? En sådan skulle jag vilja ha i vinter då jag sovit bort alla ljusa timmar på dygnet.

Trevlig helg, Annette!!

2007-11-18 @ 03:54:43
URL: http://home.rixtele.com/~myysdjur
Postat av: Linda

Sååån vill jag ha!!!! Dyr bara :-(

2007-11-20 @ 09:52:03
Postat av: Annette

Lasse: Ja, det får ju finnas gränser för hur mycket man plågar sig för att få se några travlopp.

Myy: Jo, det är en lampa med ljus som liknar solljus. Verkligen trevligt att vakna med känslan av att det inte alls är novembersvart ute, utan strålande sol. Den känslan vara ju bara ett ögonblick till dess man kommer ur dvalan och inser att det faktiskt är november, men ändå. Man kan lura sig själv lite.

Linda: Önska dig av tomten! Du har väl varit snäll?

2007-11-20 @ 13:10:23
Postat av: Annette

Det blev i själva verket jag som blev överraskad med gåsmiddag på Häckeberga värdshus på lördagen. Det var verkligen trevligt. Svartsoppan gick faktiskt att äta!

2007-11-23 @ 13:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback