Nya hästprojekt

Som sagt, det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke. Nu när hästarna verkar lite krassliga tar jag därför tillfället i akt att sätta igång några nya projekt:

1. Goliat ska renoveras genom att skritta i den tunga vagnen (samma recept som en gång för länge sedan var lösningen på Klarabellas liknande ryggproblem) i kombination med behandling av ryggen med laser och den där nya tuppkamspastan som man kan ge i munnen. Vi har fått en spruta mpasta av Åsa, tack för det.

2. Wannabe ska ridas in. Alex i stallet är lite mer lagom i storlek för pyttehästen än jag är och hon har lovat rida henne. Det är bra att Wannabe har en alternativ karriär som ridhäst och dessutom - kanske den främsta anledningen - kan jag och Goliat få sällskap på våra ridturer till klätterbackarna så att jag slipper riskera att åka i backen någon mer gång på grund av att Goliat får panik ibland när han är ensam.

3. Knodden ska köras in. Det har länge varit hög tid att börja tömköra. Han är så förståndig med allting så jag räknar med att det kommer gå smärtfritt. Det största irritationsmomentet kommer nog bli förnumstiga kommentarer om det olämpliga i att köra in en så ung häst från ridmupparna i stallet, tror jag. Gode Gud, ge mig styrka att överse med dessa kommentarer.

4. Hingstval till Klarabella. Ja, för er som varit oroliga kan jag meddela att Klarabella är kvar hos mig. Gubben som skulle köpa henne har inte hört av sig. Jag antar att han räknar med att jag ska föda henne hela vintern och att han sedan ska kunna hämta henne när det är dags för betessläpp. Där misstar han sig i så fall. Nu blir hon kvar. Och betäcks. Att döma av alla de upprörda känslor som delgavs mig efter mitt beslut att sälja henne, antar jag att det nu blir glada tongångar bland alla Klarabella-anhängare. (Jag kan också meddela att hon åter har anlagt sin Betty Boop-frisyr med klippt lugg, man och svans. Bild kommer, det är sevärt.) Nu har jag iofs redan valt hingst - varsågoda att gissa - så det som ska göras är att komma överens om avgiften.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag gissar inte, jag vet! ;-) (men jag säger inget så får andra gissa...)

Postat av: Staffan

Vill veta vilken hingt du valt till Klara :)
Eller vill jag inte??? Home Alone står på Västerbo nu :)

2007-03-21 @ 12:32:02
URL: http://stallpellini.com
Postat av: Annette

Staffan: Nej, det vill du inte veta. Men det är fakiskt inte bestämt än. De har inte svarat på om jag slipper bokningsavgift eller inte.

Om vi får loss lite cash genom att sälja en del av marken så kanske väljer en annan hingst. Förslag? (Och då inte Viking Kronos eller nån annan i den prisklassen, tack.)

2007-03-21 @ 12:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback