Lägesrapport

Igår gick Goliat ett jobb i backe under sadel och kändes bra. Inget halt. Men han blev ordentligt trött och nära att bli frånsprungen av ett halvblod. Hoppas att han klarar att träna på nu. Planen är att han ska gå jobb med tio dagars mellanrum och skritta i tunga vagnen däremellan. Det är väl ungefär det enda jag inte har provat redan. En Legolas-träning, kan man säga.  

Wannabe har slutat hosta och har börjat träna igen. Långsamkörning två veckor eller så och sedan ska hon kunna börja gå snabbjobb. Hoppas att vi har fått iordning banan hemma till dess. Just nu är det alltför blött för att köra på den med traktorn, så vi kan inte sladda den. 

Knodden traskar runt med sele och huvudlag på sig så ofta vi hinner. Så duktig så.

Klarabella är sur för att hon får stå på logen. Hon längtar till sommaren, säger hon.

Jag har träningsvärk överallt efter ridturen med Goliat igår. Jag blev lika trött som hästen som vanligt. Dessutom ägnade jag efter ridtuern först en halvtimma åt att springa efter en häst som kommit lös (vi fick honom till slut) och därefter var jag tvungen att lägga om två skor på Goliat. Aaahh...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

En trevlig blogg som jag måste börja följa! Kul att läsa om fler travisar. Är nyfiken på tuppkamspastan och mirakelmedlet mot mjölksyra ;) Du måste rapportera om effekterna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback