Förklaringen!

Jag har länge tyckt att Travronden utvecklats till en riktig skittidning, rent ut sagt. Poäng till Lutfi K och Åke S som bojkottar tidningen enligt vad jag har läst och hört. Rena skvallerblaskan i stil med Hänt Extra och sedan bara en massa startlistor och resultat. Inga riktiga reportage om hästarna längre, bara spel. (Och dessutom har jag inte förlåtit att man snodde en del av min insändare och publicerade som sitt eget material för ett antal år sedan i samband med diskussionen om juridiken kring avelsvärderingarna.)

Nu har jag hittat förklaringen till denna trista utveckling!

Läs själva:

" Anders Jonsson, 51 år.
VD och ansvarig utgivare

Trogen Travronden sedan 1988. Gillar all hästsport, är aktiv tävlingsryttare samt tränare."

Ja, ni förstår själva: "tävlingsRYTTARE". VD för TRAVronden! Det kan ju bara gå på ett sätt...

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har ju tänkt söka jobb på travronden, men det törs jag ju inte nu ;)

Postat av: Annette

Nej, gör inte det. Du kan få ridvirus.

2007-03-07 @ 13:02:49
Postat av: Mia

Det verkar ju Dina redan ha fått, så på den punkten är jag inte orolig! ;)

Såg du förresten min kommentar om såren på bakbenet? S-U-C-K!

2007-03-07 @ 13:04:33
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Annette

Jag läste det. Vad klumpig hon är. Synd att du inte får ha skydd på henne i hagen.

2007-03-07 @ 13:09:13
Postat av: solros

Det är inte Åke S som bojkottar Travronden utan Kari.

Mvh

Solros från buke

2007-03-07 @ 13:39:47
Postat av: Annette

Ah tack, jag blandar ihop dem. Det var visst STC som Åke bojkottar. Och resten av världen... :-)

2007-03-07 @ 14:03:34
Postat av: solros

Haha, menar du att Åke bojkottar resten av världen? Det tror jag inte, han bara skiter i vad den tycker... :-)

Bojkottar han STC? Varför och sen när? Jag vet att han blev arg när det gick ut med Affegrejen på fredagskvällen när de hade kommit överens om att det skulle komma ut på måndagen men det måste vara svårt att vara travtränare och bojkotta STC? Hur anmäler man då liksom...;-)

2007-03-07 @ 14:44:44
Postat av: Annette

Det var den där Affehistorian jag tänkte på, men jag skojar bara. Jag tycker hans attityd är störtskön.

Har han förresten kommit med någon förklaring till varför det var så viktigt att det inte kom ut förrän på fredagen? Vad var det för detalj i utredningen som var så hemlig? Jag blev väldigt nyfiken.

2007-03-07 @ 15:08:45
Postat av: Annette

kanske det här?
http://www.aftonbladet.se/vss/trav365/story/0,2789,1015872,00.html

2007-03-07 @ 15:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback