Alternativa träningsmetoder

Igår var det nära igen.


Det är bara en tidsfråga innan Goliat lyckas tippa av mig på våra träningsrundor under sadel. Igår blev det nog den konstigaste träningsmodellen hittills. Jag styrde ut honom i ett traktorspår i det nu halvmeterhöga kornet och där höll han sig kvar utan att försöka kasta sig omkull eller rusa hem. På det viset fick han gå intervaller upp och ner för fältet som ligger i sluttning. Det är mjukt och tungt att springa så det blev ett bra jobb men grannarna har väl fått sina misstankar om att jag inte har båda årorna i vattnet bekräftade kan jag tro. Det måste sett väldigt märkligt ut. Hästen känns i vart fall lika fin som tidigare och så fort den sabla bilen är lagad ska vi åka till Jägersro för fler banjobb.





Kommentarer
Postat av: Carolina

Kan vi inte få en bildillustration till det där? ;-)

Postat av: Annette

Jag ska se vad jag kan åstadkomma. Micke får bli fotograf.
Första gången vi tränade hemma fick han ju vara hare på cykel framför Goliat. Det är ju roligt för honom att ta del av träningen, eller hur?

2007-06-19 @ 12:17:09
Postat av: Carolina

Verkligen! :-)

2007-06-19 @ 21:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback