Fredag tralalala!

Jag trivs verkligen jätte, jättebra på mitt jobb. Ingen får tro något annat. Men ändå är det så härligt att det är fredag idag! I helgen ska vi köpa en utemöbel och en grill och invänta det strålande vädret som ju måste komma någon gång efter allt regn. Ett tecken på att vädret måste vända nu är att vi mot alla förväntningar fick igång gräsklipparen igår. Startgas och ett nytt tändstift så hostade den igång. Sedan körde Micke Maskros i fem minuter och på den tiden hann ena hjulet gå sönder. :-)

Igår gick Goliat ett nytt jobb under sadel. Kändes riktigt spänstig igen och orken kommer mer och mer. Nu travar han hellre än galopperar också, det kan inte vara dåligt. Jag kanske har fått upp lite bättre balans i sadeln. Det är väldigt svårt att bedöma hur fort man rider, tycker jag. Det känns som att det går hiskeligt fort. Jag ska klocka oss snart. Jag insåg igår varför det har varit så jobbigt att rida jobben - jag andas inte. Jag provade att andas och det gick ju mycket lättare! Jag tror att det är för att jag koncentrerar mig så mycket på att inte störa hästen så jag glömmer att andas. Smart.

Och alla håller tummarna för Passaten, hoppas jag? Han (för det måste vara en han så mycket som han jävlas) är ju på verkstaden nu.

Kommentarer
Postat av: Mia

Micke Maskros... ha ha ha ha! :)

Postat av: mamman

vad duktig trevlig och helt underbar min dotter är

2007-08-23 @ 18:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback