Nya hästäventyr

Idag har vi bärgat de strandade hästarna. Vi fick lasta ur och gå uppför sista backen, men vi kom hem oskadda. Kalle, 90, hade plogat hela vägen fram till stallet.

Därefter tänkte vi oss - Tina och jag - att vi skulle ta en tur och titta på en hästtransport i Huskvarna. Vi kom inte så långt förrän det ringdes in alarm hemifrån. Elen hade försvunnit och Goliat - min adept som jag snart ska lämna lägesrapport om - hade tillsammans med Mic Mac - en tvåårshingst - gått igenom staketet. Det gick dock att fånga in dem och ingen skadade sig.

Värre var att vattnet hade frusit och elen inte ville komma tillbaka. Fram med dieselelverk och värmepistol, så löste det sig. Belysning ordnade vi med hjälp av mina batteridrivna lampor som jag brukar ha på vagnen.

När jag lämnade stallet och åkte hem till varma bekväma lägenheten hade elen fortfarande inte kommit tillbaka. Håll tummarna för oss här nere i skogen för att den inte blir borta flera dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback