Klarabella såld.

En epok i mitt travliv är till ända.

Klarabella är såld till Jan Nordh i Hudiksvall. Planen är att Klarabella ska betäckas med Nordhs hingst Dark Secret (Balanced Image). Lycka till önskar jag nya ägaren!

Klarabella har funnits med mig på ett eller annat sätt i 15 års tid - vi träffades hos Sören Norberg när Klara var 1 år gammal och höll ihop under hela hennes tävlingskarriär som gav tre segrar på blott nio starter och ett rekord på *15,6. Klara uppstallades hos Ove Konradsson under de första åren av hennes avelskarriär och hon betäcktes med Lindy Lane, Alf Palema och Gobernador. Resultaten blev Addictive (10 segrar, 400 tkr intjänat, 14,4 innan han exp till Finland), Ironic (en liten tjej med över 100 tkr intjänat, 16,5 och många gedigna insatser på tävlingsbanan) och Posh (en jättestor lady som köptes och tränades upp av Jan Nordh som unghäst och såg mycket lovande ut i två raka segrar, men mycket tragiskt förolyckades på banan under segerdefileringen efter andra segern - en stor förlust).   

Klara kom in i mitt liv igen när jag övertog henne av familjen Pellvik när de bantade sin avelsverksamhet 2002. Sedan dess har hon gett mig två sagolika avkommor, Conversation Piece (Wannabe) och Tittle Tattle (Knodden), som ni kan läsa mer om på andra platser på den här bloggen.

(Nu när jag skriver detta så undrar jag varför jag sålde henne egentligen? Jo, jag har ju inte plats och tid för henne. Och jag kan inte ta fram nya föl hela tiden. Så är det.)

Klara har gett mig många minnen. Framförallt segern på Örebrotravet den 6 juli 1996 där jag själv lyckades lotsa runt henne på hennes rekordtid. Jag tränade henne också själv då och lyckan var fullkomlig. Andra minnen är Wannabe och Knoddens födelser som jag fått vara med om. Sen kommer jag väl aldrig att glömma alla jakter i hagar... Klaras enda stundtals påfrestade egenhet är nämligen att hon är omöjlig - och jag menar det verkligen - att fånga om hon inte har lust.

Tack, Klarabella.


Kommentarer
Postat av: Carolina

NEJ vad tråkigt!!! Du skulle ju inte sälja henne Annette!! Åh, det är alldeles för sorgligt att göra sig av med hästar... ;-( Kram, Carolina

2007-01-19 @ 06:43:53
Postat av: Annette

Var sak har sin tid.

2007-01-19 @ 07:43:48
Postat av: Carolina

Saklig som vanligt... ;-)

2007-01-19 @ 09:06:25
Postat av: Lolita Loco

Usch, nu saknar ju JAG Betty ju...

Postat av: Staffan

Posh tog så vitt jag vet bara 1 seger... på tre starter på 19.9.

rätt ska ju va rätt men för Jan kändes det säkert som en dubbelseger!

2007-03-21 @ 13:18:53
URL: http://stallpellini.com
Postat av: Staffan

Posh tog så vitt jag vet bara 1 seger... på tre starter på 19.9.

rätt ska ju va rätt men för Jan kändes det säkert som en dubbelseger!

2007-03-21 @ 13:19:15
URL: http://stallpellini.com
Postat av: Staffan

och mitt inlägg kom dubbelt haha

2007-03-21 @ 13:19:39
URL: http://stallpellini.com
Postat av: Annette

Staffan: Det sa jag till Jan också, men han hävdar bestämt att det av någon anledning är fel i STC:s register och att hon har tagit TVÅ segrar. Bygdetrav kanske?

2007-03-21 @ 14:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback