Fast på vägen med hästar

Idag körde jag fast med bilen och Klarabella och Wannabe i transporten. Jag skulle flytta hem dem från Skåne till Jönköping. Jag blev överraskad av ett häftigt snöfall några mil söder om Jönköping. Det vräkte ner snö och man hann inte röja undan. I en backe fem km hemifrån gick det inte längre. Det bara slirade och det fanns ingen annan väg. Jag ringde bärgare, men han kunde inte hjälpa oss med hästarna på transporten. Då hade jag plötsligt stor tur. En kvinna - Angela - stannade. Hon visste att Kalle, 90 år, bodde några hundra meter därifrån och att han hade ett tomt stall. Hon frågade Kalle om lov att ta dit hästarna och vi lastade sedan ur dem mitt på vägen och jag tog en i vardera handen och gick längs vägrenen hem till Kalle. Nu står hästarna där till imorgon och transporten lyckades jag köra in på en parkeringsplats. Tack och lov för alla hjälpsamma människor!

Kommentarer
Postat av: Lolita Loco

Annette, Annette...hur många liknande anekdoter har du egentligen? :-P Du råkar ju jämt ut för något! (Och ofta innefattar det hästar, bilar och/eller extrema väder...)

=)

Postat av: Annette

Det är så när man har som motto: "Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke".

2007-01-22 @ 08:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback