Ordination: Hypnos

Idag har jag blivit ordinerad hypnos.  

I morse släpade jag mig, utan särskilt höga förväntningar, till vårdcentralen för utredning av det som jag tror är migrän. Tänkte att det blir väl ett blodprov och ett recept på Imigran, eller så. Det blev det också, men dessutom blev jag hypnotiserad (sic!) för första gången i mitt liv. Det var en märklig upplevelse och jag var helt oförberedd på detta. Det var inte precis vad jag hade väntat mig på vårdcentralen i Jönkeboda. Jag somnade – eller vad det nu var som hände – där på britsen! När jag kvicknade till kändes det som om jag hade sovit ett dygn minst. Helt otroligt!


 

Jag måste erkänna att jag är helt såld på idéen att behandla migränen med hypnos. Eller låt oss kalla det avslappning, det låter mindre flummigt. Det fanns en sjukgymnast där som också hypnotiserar – jag menar avslappnar – folk som jag ska få träffa och jag ska få en CD-skiva med övningar. Sen kan jag kanske söka till någon omkringresande cirkus. Det verkar ju passa mig rätt bra att flytta runt, som ni har märkt.

 

Någon som tycker att det låter en aning ”tantvarning” med hypnos?

Japp, jag blev ju trots allt 31 i lördags!

 

Kommentarer
Postat av: Staffan

Lär dig hypnos fort!!! Min fetma behöver behandlas o har hört att hypnos funkar bra.. (förhoppningsvis i kombination med småplock för det gillar jag ju som du vet)

Postat av: Annette

Vad hände med knarkpillren som var så bra?

2007-03-21 @ 12:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback