Lägesrapport

Under helgen var vi i Stockholm och Sigtuna på turné. Jag hann inte en ens en bråkdel av det jag hade hoppats och eftersom jag hade lyckats glömma min mobiltelefon i Jönkeboda, så var det en del logistikproblem.

Men jag hann i varje fall det viktigaste; att köra Mias häst Dean Dream (som startade på Gävle idag [måndag] och blev femma). En stor eloge till Mia som har fått hästen i fint skick - trots alla tips från bekantingarna på Internetsajten Bukefalos.

Jag fick också träffa Jesper och Lenas sto Gwendolyn som är dräktig med Enjoy Lavec. Familjens förväntingar är stora och vi håller tummarna för att det ska bli ännu en stjärna.

Hos familjen Löhr i Skråmsta glimrade stona I Love Maui och No Lesions, den senare dräktig med Scarlet Knight. Även där höga förväntingar och vi håller tummarna för att No Lesions nästa avkomma ska bli lika fin som den förstfödda efter Gentle Star; Smart Lohr (i träning hos Rune Sörensen), som jag fick se videofilm på.  

Hos Löhrs lyckades jag få med mig en laserapparat. Tack för det. Nu ska jag laserbehandla Goliat och Wannabe tills de blir självlysande så jag slipper ha lyktorna på i mörkret!

Mia och Lena ägnade sig båda åt märkliga strechingövningar med en morot, som såg roliga ut. I går kväll skulle jag prova på Goliat. Det gick till så att man höll moroten framför näsan på hästen och förde den åt sidan för att hästen skulle följa med. Med Goliat funkade det bra med en borste! Snacka om knasig häst, han bet tag i borsten och vägrade släppa. Till slut var det inte stretching utan dragkamp. Han ruskade med borsten så mycket han orkade och jag hängde som en trasa i andra änden. Tur att ingen såg oss.
 
Nu ska jag ut och träna! Skam den som ger sig och nu har jag fått ny inspiration av alla fina hästar jag träffade i helgen.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Det är härligt att vara inspirerad att träna! Det blir så mycket roligare då!

Postat av: Mia

Haha, tänk om Dina också kunde nöja sig med en borste, vad mycket billigare det skulle bli då :) Kul att du tyckte att hon såg fin ut i loppet! Jag hoppas verkligen att hon tar det här loppet bra nu och att vi kommer med snart igen.

Jag gillar inte när du bor ute vid stallet, det är så tomt utan dig på MSN :)

2007-02-12 @ 21:23:37
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Lolita Loco

Hörrö! Var inte att TRÄFFA MIG det viktigaste???? *fniss fniss*

Det funkar ju att stretcha Betty så också, bara hon stå på en kulle. =)

2007-02-13 @ 05:57:29
URL: http://www.vintagemaniac.net
Postat av: Carolina

Förresten; nästa week-end resa får du ta och göra till Jämtland!!!

2007-02-13 @ 08:28:11
Postat av: Annette

Carolina: Ja, det ska jag se till att göra. Jag har funderat på att flyga från Sturup till Östersund. Det måste ju funka?

2007-02-14 @ 10:00:48
Postat av: Carolina

Klart att det gör, men du måste nog byta flyg på Arlanda...

2007-02-14 @ 20:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback