Äntligen mera snö!

Nu har vi snö igen. Det betyder att jag kan träna hästarna igen. Igår fick både Goliat och Wannabe slita i snön så jag trodde att jag hade kört slut på dem helt och hållet. Jag blev förvånad när jag kom till stallet och upptäckte att inte någon av dem var speciellt trötta. Jag tyckte att det såg ut som att de flinade åt mig och sa; "Det där var väl inget, morsan. Du får köra snabbare om vi ska bli trötta".

Ikväll ska Goliat få bekänna färg under sadel i skogsbackarna. Vi ska få sällskap av Tina med en ridhäst. Annars vågar inte Goliat gå dit. Han är så modig, stockholmshästen.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Låter som våran Stockholmshäst det där (Canbar alltså). Men han har ju blivit riktig bonde nu, gillar att åka till småbanor utan stallplatser (tex isen i Åre). Fortfarande är det dock så att en traktor på en travbana är helt ofarlig, men en traktor i skogen är däremot hur farlig som helst... ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback