Micke Hästtämjaren

Jag sitter påjobbet. Grannen ringer och säger; "Jag tror att ett av era föl står i vår trädgård!"

Herregud!

Jag ringer Micke som ligger hemma sjuk: "Snabbt ut och jaga in hästen!"

Men hur ska det gå, Micke är ju inte precis någon hästtämjare?

Micke ringer tillbaka: "Men, jag känner inte igen den här hästen som står hos grannen? Har vi så små hästar verkligen?"

Micke filmar hästen som är på rymmen och skickar till min telefon. Det är en shetlandsponny! Phew, vilken lättnad.

Micke och grannen - båda lika tappade på hästhantering - följer efter ponnyn när den går hemåt - den bor hos en annan granne - och  stoppar in den i en box i stallet.

Allt frid och fröjd.

Kommentarer
Postat av: L.

Haha! "Har vi så små hästar?" Klockrent.. =D

Postat av: mamman

stackars Micke han gör så gott han kan
men roligt var det

2007-12-19 @ 22:19:35
URL: http://http.//www.nogg.se/lenasdjur
Postat av: Marlene

Haha,hos oss har SJ ringt o frågat om det är våran häst som går lös på rakbanan(den ligger 3-4 m ifrån)

2007-12-20 @ 09:13:35
Postat av: Carolrita fr. Buke

Haha,Skrattade gott! Shettisar är väl ganska "små" ;) Men nästa gång den går lös skicka hit den till mej! Till Värmland. Är ju shettis-frälst.

2007-12-20 @ 09:57:50
Postat av: Annette

Jag glömde det roligaste av allt. När de hade följt efter ponnyn in i stallet så säger Micke till mig på telefon: "Åh, här finns en särskild shetlandsponny-box, där passar den perfekt! Jag stänger dörren bakom den här nu..."

2007-12-20 @ 14:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback