Fredag

Den här helgen får vi fint besök av min bror. Alltid lika välkommet!

Och så ska Besten provridas. Vi har varit ute en kort sväng redan och funnit ut att Besten är en mycket ambitiös häst som behöver lära sig att ta det lugnt och fint. Så det blir många skrittrundor framöver. En riktigt trevlig häst i vart fall. Han ska få lite gamla örter som jag hittade i en burk så ska vi se om det hjälper honom att varva ner en aning.

Kanske hinner vi färdigställa duschrummet också. Förra helgen köpte vi en stor varmvattenberedade som ska räcka både till människor och djur. Nu är det bara att koppla in vatten och el så är det klart.

Ha en fin helg alla!

Kommentarer
Postat av: Charming man

Längtar du till julen?

Postat av: Marlene

Här ska skos hästar,stackarna kan knappt gå pga knövvel,hehe hingsten är ju iofs inte så kaxig nu då men mitt hjärta blöder för han.....Vi har varit o köpt skor för ett antal tusen kronor direkt av tillverkarna,så nu har vi för flera år framåt.

2007-12-14 @ 16:44:22
Postat av: Lasse

Här blir det lugnt! Många promenader och mycket sömn, har jobbat lite för mycket de senaste månaderna. Önskar er en toppenhelg.

/L

2007-12-14 @ 16:44:43
Postat av: Skaune

Åh vad roligt det låter. Nu har du också en "ridhäst".
Själv laddar jag inför en ny montéstart med att pyssla om alla hästarna lite extra inför julhelgen när jag skall vara borta.

/Ridmuppen

2007-12-15 @ 20:43:26
Postat av: Annette

Marlene: Det låter slitsamt, men nödvändigt. Ha så kul!

Lasse: Hoppas helgen blir lugn och skön så du får ladda om batterierna lite då. Det kan ju behövas så här näst före jul.

Ridmuppen: Javisst, serru. Nästa år kan vi vara med i luciatåget! Vi har så roligt med vår nya ridhäst. Snart ses vi på Jägersro i montéprovloppen.

2007-12-15 @ 22:00:11
Postat av: Skaune

Det låter ju jättekul, räknar redan dagarna till nästa luciatåg.
Jag har gått över till sulkyloppen nu mera, försöker mig på att skaffa mig körlicens i också nämligen... ;)
/Ridmuppen Skaune

2007-12-16 @ 14:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback