Goliat bloggar

Igår var det ett flängande i de där döjobbiga backarna igen med mamma klamrandes fast på ryggen. Jag blev så trött! Det var väldigt varmt och backarna är så långa. (Och mamma är så tjock. *viskar*) Nästa vecka ska vi åka till banan igen. Det är roligare.

Jag får sån där tuppkamspasta nu igen. Den är ganska god. Bara lite läskig nu.

Mamma klantade sig med min ena hov i början av veckan. Hon hade hört av någon norsk tränare att man skulle verka hovarna på något nytt sätt. Och det gjorde hon. Synd bara att hon inte hade fattat att man måste vara försiktig med hur man sätter sömmen sedan. Jag fick jätteont i ena hoven. Det var väldigt läskigt. Som tur var fattade hon det dagen därpå och tog bort skon och lade om den igen. Då försvann det onda direkt.

Vi får äta gräs i sommarhagen nu, det är läckert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback