Ååå Klarabella!

Idag tog det med 1,5 tim att få ut tre ston med föl i hagen. Hur kan det vara, undrar ni? Jo, det kan jag berätta. Gamla märren Klarabella rymde. Och inte går det att få tag i henne heller. Med fölet efter sig drog hon repa efter repa över fältet i full fart med svansen i vädret. Just de 45 minuterna jag gick efter henne vräkte dessutom årets första snö ner. För att få fatt i henne fick jag lov att ta in alla andra ston med föl, då ställde sig Klarabella i rabatten bland Mickes vinrankor och såg dum ut. Där fick jag fånga henne.

Sjuk är jag också. Fy vad det är synd om mig. ;-)

Men. Det är fredag! :-)


Kommentarer
Postat av: L.

blir du aldrig frisk? :( stackare

Postat av: Lines

Eftersom det alltid är mest synd om mig,måste jag klura ut något som toppar dig. Det blir svårare för varje dag måste jag säga.

Krya på dig!

2008-11-22 @ 20:50:14
Postat av: Stackars mig

Igår halkade jag omkull på isen på gårdsplan också. Och det är nåt fel på elen här så luftvärmepumpen fungerar inte. Och "någon" har visst varit här och hämtat frukostbrickan och de finaste vinglasen...



Men, vi fick in de första hästarna i den nya ligghallen i går. Det är iaf positivt!

2008-11-23 @ 10:09:51
Postat av: Jennie

hihihihi! hoppas du förstår vad jag skrattar åt wine, wine...

2008-11-24 @ 08:27:03
Postat av: A

Jag förstår Jennie. Det är dessutom RÖDvinsglas...

2008-11-24 @ 09:14:49
Postat av: karin

hehe de väljer alltid "Rätt" tillfällen för bus de små liven.Jag mins en gång jag skulle filmas på en ridhäst jag hade, han kom alltid när jag ropade.Dock inte denna gången,då ville han leka och kutade runt. Filmaren fick en toppenfilm , med en arg ryttare som sprang efter hästen. Han väntade till jag var nära sen hoppade o skuttade han iväg igen. Den visas fortfarande på släktkalasen.För filmaren är också en släkting.Ditt motta med uppförsbacken var det bästa jag hört på länge. ciao från pastalandet..

2008-12-07 @ 10:37:56
URL: http://lurigopalia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback